Skapa och behåll nöjda kunder
Visibilitet
Insikter
Genom att analysera data kan trender i beställningar identifieras, vilket gör det möjligt att vidta proaktiva åtgärder, som att hitta transportörer med utmaningar eller rätta till felaktiga adresser, för att förbättra effektiviteten.
Handling
Använd visibilitet och insikter för att vidta proaktiva åtgärder, från att hantera kundförväntningar till att förutse och lösa problem i förväg, samtidigt som både upplevelser och kostnader optimeras.
Personlig kommunikation 24/7
Hantera kundens leveransupplevelse
Med IMI’s lösning för visibilitet i leveransens sista steg kan ni bli kundernas huvudkontakt efter köpet. Genom att förvandla spårningssidan och meddelanden till en interaktiv kommunikationskanal kan ni hantera alla leveranshändelser smidigare. Om något skulle gå fel, visa era kunder att ni har situationen under kontroll genom att proaktivt lösa problem och ge uppdateringar. Skapa en förstklassig kundupplevelse under den sista delen av leveransen. Samla alla verktyg ni behöver för att skicka tydliga leveransmeddelanden och aviseringar som är i linje med er varumärkesprofil.
Minska returer av paket som inte hämtats ut med 40-60%
Minska frågor om 'var är min order' med 40-60%
Utvärdera hur transportörerna presterar utifrån era verkliga siffror.
Minska returer från upphämtningsställen med 30-60%