Varför är dessa KPI:er viktiga?
Dessa KPI:er ger insikter om noggrannhet, effektivitet och kostnadseffektivitet, så att de kan hjälpa företag att identifiera förbättringsområden och vidta åtgärder vid behov. Om man till exempel förbättrar orderprecisionen kan man minska antalet returer och öka kundnöjdheten. På samma sätt kan minskad beställningstid och ledtid leda till snabbare leveranser och nöjdare kunder.
Sammanfattning
De 10 KPI:erna för e-handelslagers prestanda är avgörande för att uppfylla kundernas förväntningar, förbli konkurrenskraftig och förbättra e-handelsföretag. Genom att fokusera på dem kan ni identifiera förbättringsområden och göra korrigeringar där det behövs. Genom att implementera ett ramverk för att utvärdera e-handelslagrets prestanda kan ni effektivisera er verksamhet, öka noggrannheten, förbättra effektiviteten och minska kostnaderna, vilket i slutändan kan leda till ett mer framgångsrikt e-handelsföretag.
Om du vill läsa mer djupgående om de 10 KPI:erna för e-handelslagerprestanda kan du ladda ner Gartners-rapport här