Lönsamt med digitaliserad lösning
Helt automatiserat kontroll och kontering
Tidigare hade Elektroskandia en leverantör av fakturakontrollsystem som de ej var nöjda med då leverantören inte var öppen för att fortsätta utveckla sitt system. Diskussioner inleddes och landade i att IMI’s fakturakontrollsystem implementerades. I och med bytet gick Elektroskandia från att ha fakturor spridda både digitalt och i pappersform med tidskrävande manuell hantering till att samtliga fraktfakturor från transportörerna istället går via IMI helt automatiserat. Bytet har gett 100 % kontroll på alla fraktkostnader och möjliggör att följa trender och ta ut analyser transportprocesser i syfte att driva förändring. Hos Elektroskandia har det bland annat inneburit att hitta nya möjligheter på tuffare geografiska områden.
IMI förstod våra behov direkt
Teamet på IMI förstod våra behov direkt och har sedan start varit lätta att kommunicera med. Samarbetet har gett oss oändliga möjligheter och den fina dialog vi har samt att det är så nära till beslut är faktorer man inte ser hos andra systemleverantörer tycker jag. Det finns en tillgänglighet och öppenhet som gör att det känns som om vi utvecklar systemet tillsammans med IMI, vilket gör dem enastående, berättar David.
Bland kunderna finns enmansföretagaren likaväl som med världsomspännande koncerner. Vår service är A och O för affären och vi samarbetar med världens främsta leverantörer för att se till att vår kund får sin produkt på rätt plats vid rätt tillfälle. Ifrån vårt logistikcenter i Örebro hanteras 600 ton elmateriel varje dag och våra medarbetare sammanför 2 500 leverantörer med 13 000 kunder. Jag sitter som ansvarig för alla frakterna i Sverige med budgetansvar och följer upp fraktkostnaderna, med IMI har jag väldigt bra verktyg till hands för att kunna följa upp och analysera, säger David.