– Mästerskap och europeiska stormatcher på damsidan lockar större publik än någonsin och slår rekord efter rekord. Samtidigt skiljer det fortfarande enormt mycket mellan dam – och herrsidan när det kommer till att kunna spela fotboll på lika villkor. Den svenska damligan halkar dessutom efter allt mer i ranking mot övriga ligor när storklubbar satsar. Här behöver vi hitta nya vägar och affärsmodeller för att kunna behålla en hög status ute i Europa. Som företag kan man se sin chans att vara med i förändringen och påverka, för det är nu förändringen händer.
Ladenberg fortsätter:
– Att hitta samarbeten med företag som IMI är helt avgörande. Det är ett företag som verkligen tror på det vi gör och vill att nästa generation, deras döttrar och barnbarn, ska våga tro på sin dröm om att bli fotbollsproffs, och kunna leva på det också. Vi är mycket stolta över samarbetet och hoppas att fler företag ser att detta är ett perfekt tillfälle att både verka och synas i ett positivt sammanhang, något som såväl kunder som samhället mer eller mindre kräver idag, och som förhoppningsvis också ger klirr i kassan för företaget.