Enkel avvikelse- och reklamationshantering för snabba återbetalningar

Avvikelse- och Reklamationshantering

claim_phone

Funktionalitet

Har du fått skadade varor från din leverantör?

Du och ditt företag är tyvärr inte ensamma, och det skapar en direkt förlust i vinst för tusentals företag varje dag. Bristfällig packning, felaktig hantering och lagring eller undermålig transport av varor är vanliga problem i dagens logistikvärld.

Vår lösning för detaljhandelsverksamheter automatiserar och förenklar den ekonomiska kompensationen för skadade varor som hanteras av medelstora till stora företag. Dina operatörer kan enkelt skicka reklamationsunderlag is amma process som de tar emot varor. Reklamationerna dokumenteras väl med bifogade bilder, korrekt artikelinformation och pris – tack vare integrationen med ERP och WMS.

Scanna GTIN- eller GS1-128-etiketten, ta ett foto och gör din reklamation!

  • Användarvänligt gränssnitt som låter dig rapportera reklamationer med bilder.
  • Skicka reklamationer direkt från lagret till leverantören.
  • Enkel spårning av reklamationernas status.

icon

Användarvänligt gränssnitt

Integrerat med ERP eller WMS får du en snabb process för reklamationshantering.

icon

IMI IoT-stöd

IMI IoT rapporterar avvikelser från sensorer i din logistikkedja. Vanliga sensorer är temperatursensorer och fuktighetssensorer.

icon

Stöd på produktnivå

Hantering av avvikelser på alla produktnivåer – från pallar, batcher, kartonger, kollin, c-pack och r-pack.

Lagerhanteringssystem

Anslut dig för snabbare ärendehantering och återbetalningar.

Tack vare vår lösning för detaljhandelsverksamheter kan du registrera och rapportera alla avvikelser – från inleverans till utleverans – på bara några minuter.

Framgångsrika företag som använder IMIs robusta system

IMI Supply Chain Solutions

Logistics delivered.

IMI achieves ISO 27001:2022 certification

Ett ISO 27001:2022-certifierat företag.